miercuri, 20 iunie 2018

Declararea Judecatoareasca a mortii.


 
Ce putem spune despre acest subiect? Conform cu Art. 49 Cod procedura civila.

"Cazul general
(1) În cazul în care o persoană este dispărută şi există indicii că a încetat din viaţă, aceasta poate fi declarată moartă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate, dacă au trecut cel puţin 2 ani de la data primirii ultimelor informaţii sau indicii din care rezultă că era în viaţă."

Acestea fiind spuse trecem la treaba :).

De mentionat ca acest demers poate fi facut de orice persoana interesata fie ca este ruda sau nu cu persoana disparuta.

Eu am avut varianta speciala,

Art 50. aliniat 3"(3) Atunci când este sigur că decesul s-a produs, deşi cadavrul nu poate fi găsit sau identificat, moartea poate fi declarată prin hotărâre judecătorească, fără a se aştepta împlinirea vreunui termen de la dispariţie."

Marea parte se confrunta cu situatii in care persoanele in varsta  pleaca de la domiciliu si nu mai stiu nimic despre ele ani de zile. In situatia asta  trebuie declarata disparitia la politie, lasat sa se faca cercetari dupa care in functie de rezultat se poate lua in calcul deschiderea unei actiuni in instanta.

Ca in orice problema legala se consulta un avocat. Intrebarea este cati avocati au avut asemenea spete? Putini. Onarariul va fi si el unul pe masura complexitatii. Se descurca cum trebuie? Asta este alta problema. Este un caz( speta) ce se judeca in prezenta unui procuror, nu procurorul instrumenteaza dosarul. Sunt avocati care practica aceasta meserie de ani f multi, care din pacate nu stiu acest lucru. Cum am aflat? In drumurile mele dupa diverse ate am ajuns si la Tribunalul Giurgiu( credeam ca localitatea pe raza careia a avut loc decesul apartine de Giurgiu) ajungand putin cam tarziu era inchis :), dar era un avocat in varsta cu care am discutat. Dansul era convins 200% ca eu nu am absolut nici o treaba cu stransul, pusul la dosar al oricarui document pentru ca de acest lucru se ocupa procurorul. Nu am stat sa ma contrazic cu el, am multumit, am plecat...a doua zi am sunat la Procuratura Giurgiu sa aflu cine ce are de facut si in ce condintii. Una peste alta mi-a confirmat ceea ce stiam, ca este treaba mea sa-mi fac dosarul nu a procurorului. De aceea spun ca sunt avocati cu care discutati, cer o suma frumusica pe sistemul, aflu eu ce am de facut pe urma :). Este foarte important ce documente puneti la dosar. Asta depinde de fiecare caz in parte dar sunt cateva care sunt "universal valabile". Partea buna este ca nu se plateste taxa de timbru pe o astfel de speta.( cauza).

Am sa enumar cateva dintre documentele care se pun la dosar:

Cererea :)

Actele prin care dovediti cine sunteti in raport sau nu cu persoana disparuta/decedata( dupa caz).

Anunt la mica publicitate intr-un ziar de larga circulatie ca ati inceput aceasta procedura.

Incercati sa obtineti de la Politie orice dovada/raport al demersului facut dupa declararea disparitiei.
 

Oricum instanta poate si va dispune sa se faca cercetari si va cere unor institutii anumite documente, pentru ca asa este normal.



Niciun comentariu: