vineri, 28 noiembrie 2008

Ceva pentru fiecare

Cateva citate care fac parte din operele unor scriitori, care apartin literaturi universale, nu celei de specialtate. Din pacate pana acum nimeni nu le-a recunoscut, nici macar poezia, chiar am fost intrebata de ce nu am spus autorul...ideea este, recunoaste cineva? Poezia poate fi gasita pe google, dar spune ceva despre cei care dau raspunsul in felul acesta, restul citatelor, nu.




" In care ni se arata ca vechii prieteni pot aparea nu numai sub o noua infatisare, dar chiar intr-o lumina falsa; ca unii oameni simt nevoia sa muste, dar ca si cei care musca pot fi muscati la randul lor."

Dickens
Martin Chuzzlewit

" Curtezanele formeaza in opera lui Balzac o lume intreaga cu limba si legile ei, cu tineri amanti si batrani bogati, in sfarsit cu dramele ei..."


Cand sufletu-mi noaptea vegheaza in estaze,
Vedeam ca in vis pe-al meu inger de paza,
Incins cu o haina de umbre si raza,
C-asupra-mi c-un zambet aripele-a-ntins;
Dar cum te vazui intr-o palida haina,
Copila cuprinsa de dor si de taina,
Fugi acel inger de ochiu-ti invins.


Esti demon, copila ca numai c-o zare
Din genele-ti lunge, din ochiul tau mare
Facusi pe-al meu inger cu spaima sa zboare,
El, veghea mea sfanta, amicul fidel?
Ori poate!... O,-nchide lungi genele tale,
Sa pot recunoaste trasaturile-ti pale.
Caci tu- tu esti el.


Mihai Eminescu
Inger de Paza

Niciun comentariu: